- University of Southern California (USC)
The Impact of Education on Dementia? Causal Evidence from Compulsory Schooling Reforms in England (ELSA)
What is the causal effect of schooling on old age cognition and dementia?
In this study, we contribute on this question by re-examining two British compulsory schooling reforms that yields large-scale and quasi-experimental variation in schooling.
The first reform increased the minimum school leaving age from 14 to 15 in 1947. The second reform increased the minimum school leaving age by another year in 1972.
We show that the additional schooling induced by the reform had close to zero impact on a range of cognitive outcomes and dementia risks.
Unisanté a déménagé!
En octobre 2025, la majorité de nos activités s'est déplacée au Biopôle de Lausanne.
Auparavant réparties sur une demi-douzaine de lieux, la plupart des activités d’Unisanté a déménagé dans ce site. L'institution s’est installée dans une partie de trois bâtiments répartis autour de la route de la Corniche, à côté de la station de métro Vennes de Lausanne.
Les détails des plans d’accès de nos principales prestations sont disponibles en cliquant sur le lien ci-dessous.
Nous nous réjouissons de vous accueillir dans nos nouveaux locaux.
